SPOT 2024: USSEL

Foto: USSEL // Nicolai Hegelund (pressebillede)

Publikum var på USSELs side, trods hans sejlende optræden hvor kun autotunen kunne redde ham.

3/6 stjerner

Allerede i de første 3 sekunder af første nummer, opdagede man hvor utroligt ødelagt USSELs stemme var, da han skulle spille en ellers forventningsfyldt koncert på Parkscenen. Han kunne hverken snakke, synge eller råbe – og det satte et præg hele koncerten igennem. En fantastisk reklame for, hvor effektiv autotune kan være. Kunstneren formår sjældent at levere en kedelig koncert – og det var denne bestemt heller ikke. Dog var den useriøs og sangeren virkede som en, der havde en større fest aftenen før end på scenen. 

På trods af den noget svækkede kunstner, var koncerten dog stadig storladen og energifyldt. Jeg har efterhånden set USSEL en håndfuld gange, så hans energiniveau kom ikke som nogen overraskelse, men det skal stadig bestemt tælle med som et stort plus for koncerten. Han fyldte scenen ud, smed tøjet, dansede og var selvsikker – det var stadig en ægte USSEL koncert. 

Tracklisten var en smule skæv efter min smag, og jeg forventede at rækkefølgen skulle være noget anderledes. Dog var publikum helt med hele vejen igennem, og de kunne tage over for sangen, når artistens stemme gik kold. Også bandet spillede en næsten fejlfri koncert, og de bedste øjeblikke i koncerten var faktisk da bandet bare gik amok i storladenhed, eksempelsvis i afslutningen af “HAAB”. 

Alt i alt en underholdende koncert, men slet ikke på det niveau, som jeg ved, USSEL kan komme op på. En af de sidste store koncerter på SPOT, af en kunstner som har fået så stor en fanbase på grund af sine unægtelige talenter på scenekanten; det skulle simpelthen have været bedre i denne omgang.

Tags:
Emil Manthey
emilmanthey@bandsoftomorrow.com