I spændingsoverfladens vedholdende uro finder man Faunea

Foto: Faunea // Andy Ziel (Pressebillede)

Danske Faunea med rødder i Peru og Asien har netop udgivet sin seneste single, som udforsker temaerne om modstandsdygtighed og selvaccept i et poetisk, pulserende elektronisk lydlandskab

Den fascinerende multikulturelle kunstner Faunea beskriver hvordan hun har følt sig stigmatiseret som værende blød, doven eller uintelligent. I sangen “Jellyfish” leger hun med tanken om, at hun blot er en vandmand, der ligeledes besidder en egenrådig evne til at blive gendannet på ny. I sangen formidler Faunea igennem symbolske metaforer en påmindelse om, at man skal stå ved sine unikke egenskaber og ikke lade sig definere af andre. Samtidig understreger hun vigtigheden af at følge livets strøm og omfavne vores autentiske selv i en konstant skiftende verden.

Sangen er karakteriseret ved en rungende klublydende bas, der ligger bund for Fauneas skiftende falsetvokal, der ligeledes afløses af en dybere resonerende vokalpræsentation, som fletter sig sammen med lydtæppet. Dette skaber et kontrastfyldt nummer hvor den buldrende bas møder Fauneas skiftende vokallevering i et undervands univers.

“Jellyfish” ledsages desuden af en musikvideo, som visuelt skildrer sangens budskab. Filmet i København under det pulserende Distortion festival fanger videoen essensen af at skille sig ud, fejre sin individualitet og danse gennem livets kaos. Faunea beskrev optagelserne som “det mest intense filmset” hun har oplevet. Produceret af den talentfulde canadiske instruktør Andy Ziel, tager videoen os med fra den rå energi af Distortion til fortryllende undervandsbilleder, der illustrerer sangens tema

Lyt til singlen her!

Tags:
Anna Sofie Christiansen
annasofiechristiansen@bandsoftomorrow.com