Kleo – Roskilde Festival 2023

Foto: Simon Zarhtmann (Pressebillede)

Som en af de absolut første artister på dette års Roskilde Festival, gjorde danske Kleo søndag eftermiddag sin entré på den nye Gaia-scene, hvor kufferten var pakket med pophits og dansable melodier.

2/5 stjerner

Søndag eftermiddag skulle den unge danske artist Kleo vise sig frem på dette års Roskilde Festival. Inddæmmet af lyserødt stroboskoplys, var det fra koncertens start tydeligt, at Kleo var kommet med et tydeligt mål om at bevise sit værd som popartist, mens det fremmødte publikum høfligt dansede med på de svingende melodier. Kleo besidder en imponerende grænsesøgende vokal, som gang på gang formåede at sætte gang i Gaias fremmødte publikum, hvor et nummer som den længselsfulde ”Miss You” særligt skabte en drømmende atmosfære, der under teltets varme bød på svævende vokalfraseringer og fællessang.

Setlisten bød mestendels på numre fra den hidtil eneste udgivede EP I Love This Movie, der er skabt som en filmisk ode til livet i fire scener, hvilket blandt andet kom til udtryk gennem det populære nummer ”Beautiful Life”, hvortil publikum ihærdigt sang og dansede i fællesskab med den bare tæer-klædte sangerinde på scenen. Et gennemgående tema fra koncerten, var dog Kleos manglende nærvær, og kontakt med sit publikum. Kun få gange blev der fra scenen talt direkte til det fremmødte publikum, hvoraf der skabtes en ærgerlig distance mellem Kleo og hendes publikum. Den minimale verbale kontakt gik igen gennem størstedelen af koncerten, hvilket desværre efterlod en med en tom fornemmelse, hvor man kunne have ønsket sig en kende mere storytelling.

Et højdepunkt kom dog ved koncertens sidste nummer ”Broken Hallelujah” hvor Kleo formåede at fremvise sine tekniske kvaliteter som sangerinde, hvilket fortjent blev hyldet af publikummængden der havde fundet vej til Gaia-scenen, for at opleve det nyeste fra en af dansk pops nye håb. Dog kunne man have håbet på mere fra en ny sangerinde,der formentlig kan se frem til en lovende fremtid i den danske musikbranche, da Kleo ikke lykkedes med at tackle sit publikum optimalt, hvorfor koncerten blev overskygget af usynlighed og en ærgerlig mangel på tilstedeværelse.

Redaktionen
redaktion@bandsoftomorrow.com