Coco O. – Roskilde Festival 2022

Foto: PR
Venue: Avalon
Dato: Torsdag den 30. juni

Coco O. gav publikum lige det, der var brug for en torsdag eftermiddag: En god omgang behagelig musik, hvor man ikke behøvede andet end at nyde de mange lækre toner.

3,5/5 Stjerner

Solen stod højt på himlen og klokken var ikke meget mere end lidt over middage, da Coco O. skulle optræde på Roskilde Festivals Avalon scene. Selvom koncerten var en af de tidlige af slagsen, så var der alligevel et godt fremmøde, hvilket tydede på at Coco O.s bløde soulfulde R’n’B ballader trods alt var vigtigere end at pleje tømmermændene ude i teltene. Efter en lang nat med masse af musik og fest fra festivalens første musikdag, passede Coco O. musiks nemlig helt perfekt ind. For på dette tidspunkt på dagen, havde man brug for en masse behagelig musik, som ikke krævede for meget af en. Gennem hele koncerten var der ikke de store armbevægelser fra publikum, men her skulle man ikke tage fejl! Musikken skulle blot nydes – og nydt, dét blev den, hvilket sagtens kunne mærkes på publikum. For trods de fleste forholdte sig stille under showet eller sad på græsset med lukkede øjne, blev der ikke sparet på klapsalverne.

Coco O.s udstråling på scenen var helt i top og hun virkede både sassy og galant på samme tid. Det samme kunne siges om koret såvel som bandet, der alle op bakkede hendes energi til fulde. Alt musikalsk virkede utrolig godt, og de forskellige instrumenter kom virkelig til deres ret. Hver og en kunne tydeligt høres, og flere af instrumenterne fik dertil lov til at skinne igennem under lækre soloer. Derudover udnyttede Coco O. også koncerten til at kommentere på de aktuelle ligestillingsproblemer, hvor hun både nævnte den aktuelle samfundsdiskussion om kvinders ret til bestemmelse over egen krop, heriblandt abort-sagen i USA ,samt dilemmaet om en udbredt holdning som ofte referer til kvinder som fødemaskiner. Disse bemærkninger fik masser af god respons.

På trods af den gode publikumstilslutning, så formåede Coco O. desværre ikke at holde på tilskuerne gennem hele koncerten. Om det skyldtes at showet blev for ensformigt eller om grunden kunne findes i, at Tobias Rahim var sat til spille under hendes koncert, var ikke til at vide. Dog var der stadig masser af folk inde i selve teltet, som alle tog god imod hendes sidste sange, heriblandt hendes mere kendte nummer “Hey Love”, som blev udgivet, da hun var en del af duoen Quadron. Koncerten var altså overordnet set, lige hvad man havde brug for på pågældende tidspunkt, og indeholdte behageligt musik, lækre soloer og masser af selvsikkerhed.

Liv April Theede Lauridsen
livapriltheede@bandsoftomorrow.com