Hans Philip – Hotel Cecil

Foto: PR
Venue: Hotel Cecil
Dato: Søndag den 8. september 2019

På trods af et til tider utålmodigt, men engageret publikum formåede Hans Philip at skabe en følelsesladet og kærlig oplevelse for hele Hotel Cecil på en søndag aften.

[rwp_box id=”0″]

Klokken 20 – en time før koncertstart, kunne man tydeligt mærke, at publikum var nogle, der havde været hurtige til at købe billetter til den udsolgte koncert. Salen var præget af unge mennesker af alle typer og gejsten og spændingen strålede fra koncertsalens gulv – og den svandt i hvert fald ikke ind, da Hans Philip gik på klokken 21.

Til tonerne af “Et Studie i Overtænkning” tryllebandt sangeren på ingen tid salen, og den stemningsfulde intro satte det hypede publikum ned i gear. Han legede elegant med den originale melodi, hvilket gjorde det besværligere for det begejstrede publikum at synge med, men som ikke desto mindre kun øgede kvaliteten af hans liveperformance. Med afslutningen på hans alternative elevatormusiks rap og en spacey stemning var aftenen skudt i gang, og hovedpersonen havde Hotel Cecil i sin hule hånd.

I det nyere nummer “Tiden Læger Alle Sår” fik publikum revanche i form af fællessang og fik suppleret Hans Philip med flere “EY!”s i omkvædet – og når fanskaren ikke kunne vise sin støtte med korsang, blev salen forvandlet til et dansegulv. Hans Philips vokal brød mere og mere igennem, og hårene rejste sig på armene i live-versionen af “Saa Blaa”. Koncerten nåede sit højdepunkt med publikumsfavoritten “Drenge & Piger” efterfulgt af hittet “Dagdrøm [1]”. Herefter blev tempoet sat ned med de to zen numre “Lyys” og “Stjerneklarenætterrr”. I den forbindelse blev publikum lidt for utålmodige og lagde en dæmper på, hvad der kunne have været to magiske numre. Stemningen var ellers sat med det lillarøde lys og nedtoningen af instrumenter.

Aftenen sakkede mod enden, og det var en tydeligt rørt Hans Philip, som efter den hjerteknusende “Siger Ingenting” åbent og ærligt erklærede, at han faktisk ikke havde lyst til at “gå af” bare for at gå på igen – for det havde han faktisk altid syntes var ret dumt. I stedet for, belønnede han det entusiastiske publikum med et spritnyt nummer. Efterfølgende afsluttedes aftenen med spotlight på en isoleret Hans Philip ved keyboardet og balladen “Tilbage”.

Johanne Adelaide Nickelsen
Johannenickelsen@bandsoftomorrow.com