fbpx

Linn Koch-Emmery – Roskilde Festival 2019

Foto: Jasmine Storch
Scene: Rising
Tidspunkt: Tirsdag den 2. jul kl 15.30

Koncerten med det svenske indierock-håb var en blandet fornemmelse, der desværre led rigtig meget under flere lydproblemer og et sløvt publikumfremmøde.

Linn Koch-Emmery – Roskilde Festival 2019
2.5 / 5 Anmeldelse

Det var en nærmest tom plads, der mødte mig, da jeg nåede ned til Rising-scenen ti minutter før, Linn Koch-Emmery skulle gå på scenen. Svenskeren, som havde taget et firemandsband bestående af en guitarist, trommeslager, pianist og bassist med sig, lagde ud med sit største hit “Bby Nevermind”, og allerede fra første tone forsøgte hun ihærdigt at få lydmanden til at justere for lyden på mikrofonen. Det lykkedes dog ikke helt, og hele showet igennem var der faktisk problemer med lyden – enten var vokalen for høj, eller også var den for lav (ja på et tidspunkt overdøvede koret faktisk fuldstænding lead-vokalen), og flere gange overstyrede lyden.

Selvom der var problemer med lyden, var Linn Koch-Emmery og de resterende musikere ikke bange for at slå sig løs på scenen. På trods af sin relativt anonyme attitude blev der hoppet rundt på livet løs, men guitaren flagrede så meget rundt, at man nærmest blev bange for, om hun ville tabe den.

Selvom publikum i løbet af koncerten så småt voksede sig større, var fremmødet ikke ligefrem noget at prale over, hvilket er super ærgerligt, eftersom den svenske artist virkelig har potentiale til at blive stor og samtidig godt kunne have brugt opbakningen. Alt i alt var det en koncert, som desværre led rigtig meget under mange lydproblemer, men Linn Koch-Emmery fik alligevel markeret sig som en lovende indierock-artist, som man skal holde et vågent øje med samtidig med.

Amanda Bloch
amandabloch@bandsoftomorrow.com